به نام خدای سبحان - سلام علیکم

تاسوعا و عاشورای امسال باز هم مداحانی مشهور در هیأت‌های بزرگ و پرجمعیت تهران آنچنان که خود خواستند به نوحه‌سرایی پرداختند و متأسفانه گوش شنوایی برای اصلاح سبک مداحی خود نداشتند!

در یکی از هیأت‌های معروف تهران آنقدر صدای بلندگوی آقای مداح و اعوانش بلند بود و بیش از 15 دقیقه به قول خودشان (دیوونه‌بازی) داشتند و شور (حوسین حوسین) و نه (حسین علیه‌السلام) گرفته بودند که نصف جمعیت، مجلس را ترک کردند و نویسنده این متن هم با سردرد و به کمک دو قرص مسکّن شب را به صبح رساند!

(یک وقت هست که سینه می‌زنند و صد بار با تعبیرات مختلف مثلاً می‌گویند (حسین وای)، خُب این یک کاری است اما هیچ فایده‌ای ندارد و هیچ چیزی از (حسین وای) انسان نمی‌فهمد و یاد نمی‌گیرد)

این بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) در دیدار با اعضای ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در سال 92 است که اگر مداحان محترم به گوش جان بشنوند آنچه به عنوان نمونه تقدیم شد تغییر خواهد یافت.

مداح مشهوری که دم از ولایت‌پذیری می‌زند و در بیت رهبری به شیوه‌ای مناسب مرثیه‌سرایی می‌کند شایسته است در هیأت‌های بزرگ دیگر نیز همین رویه را برگزیند.

امیدواریم همه ما موفق به اقامه عزای سیدالشهداء علیه‌السلام آنچنان که ضمن حفظ بُعد حماسی و شورآفرینی، بر شعور و معرفت ما افزوده شود باشیم.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir