به نام خدای سبحان - سلام علیکم

اخیراً در پی حمله به یک شهروند روحانی در تهران، ضارب دلیل آن را نارضایتی از نوع رسیدگی برخی مسئولین به کارش عنوان کرده بود. هرچند این اقدام به خودی‌خود زشت است و دلیل آن هم محکمه‌پسند و انسانی نیست، با این حال باید مدیران بیاندیشند نحوه عملکرد آنان بر دید افکار عمومی چه تأثیری دارد؟

در یک نظام اسلامی هر نوع تصمیم و اقدام مدیران به پای دین نوشته می‌شود. امام صادق علیه‌السلام فرمود: ای شیعیان، شما منسوب به ما هستید. پس مایه‌ی زینت ما باشید و مایه‌ی زشتی (بدنامی) ما نباشید.

در اینجا مناسب است داستانی به نقل مولوی مرور کنیم. او می‌گوید در شهری که مسلمان و مسیحی کنار هم زندگی می‌کردند، روزی یک نصرانی سراغ مؤذن شهر را گرفت و پس از یافتن از او بسیار تشکر کرد. مؤذن از علت این کار پرسید. مرد مسیحی گفت تو حق بزرگی بر گردن من داری که هیچ فردی ندارد. سپس توضیح داد، من دختر جوانی دارم که مدتی است محبت اسلام در قلب او شعله‌ور شده و به کلیسا نمی‌آید. هر کار کردم موفق نشدم او را از این راه بازدارم تا اینکه صدای اذان تو را شنید و پرسید این صدای بَد و کریه از کجاست؟ گفتند این صدای اذان مسلمانان است. از آن به بعد بود که ما راحت شدیم و محبت اسلام از دل او بکلی بیرون رفت و تو دخترم را به من بازگرداندی!

مدیران در جامعه اسلامی هم مانند همان مؤذن هستند که اگر بد صدا باشند مردم را از دین زده می‌کنند. آنان هم اگر اهل خدمت صادقانه نباشند و از موقعیت خود سوء استفاده کنند، زینت امام صادق علیه‌السلام نخواهند بود و روز قیامت باید پاسخگوی انحراف جامعه و دین‌زدگی مردم باشند.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir