به نام خدای سبحان - سلام علیکم

نوروز 97 بر همگان مبارک باد. قرار ما این است که نوروز بر سر سفره فرمایشات نورانی معصومین علیهم‌السلام بنشینیم. امروز مهمان یک بیان ارزشمند از امام جواد علیه‌السلام هستیم.

از امام محمد تقی (علیه‌السلام) به نقل (تهذیب الاحکام) روایت شده که (مَن خَطَب اِلیکُم فَرضیتُم دینَهُ وَ أمانَتَهُ فَزَوِّجوهُ، إلّا تَفعَلوهُ تَکُن فِتنَة فِی الاَرض وَ فسادٌ کَبیر) یعنی اگر کسی از دختر شما خواستگاری کرد و دینداری و امانتداری او را پسندیدید، به او همسر دهید که اگر چنین نکنید فتنه و فساد بزرگی روی زمین پدید آید.

خانواده‎هایی که خود را متدیّن و پیرو اهل بیت علیهم‌السلام می‌دانند، چقدر به این بیان نورانی امام جواد علیه‌‎السلام عمل می‌کنند؟ آیا اگر پسری که اهل دیانت است و خیانت نمی‌کند به خواستگاری آمد، او را در پیچ و خم مادّیات و مهریه سنگین اسیر نمی‌کنند؟

امروزه یکی از دلایل مُهم بالا رفتن سن ازدواج، سخت‌گیری بی‌جای خانواده‌ها است. پدر و مادری که بسان یک فروشنده، سکه‌های مهریه دخترشان را بالا و پایین می‌کنند و تا حرف خود را به کُرسی ننشانند اجازه ازدواج نمی‌دهند آیا روز قیامت نباید پاسخگوی فتنه و فساد بزرگی باشند که امام جواد علیه‌السلام درباره آن هشدار فرموده است؟

امیدواریم خانواده‌ها با برداشتن موانع خودساخته از راه ازدواج جوانان، نقش خویش را در تسهیل این امر مقدّس و مؤثر در پیشگیری از فساد به درستی ایفا نمایند.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع : منبر اینترنتی / http://cmenbar.ir