1. روح الله عابدی
  2. سبک زندگی
  3. دوشنبه, 30 -3443
  4.  اشتراک

با سلام دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
به طور کلى اگر خون نباشد حکم حیض را ندارد، و اگر خون باشد اگر چه به‌صورت لکه‏هاى زرد رنگ و از ده روز تجاوز نکند همه آن لکه‏ها محکوم به حیض است و در این فرض با فرض جهل و اعتقاد به جواز اعمال گذشته، حرامی مرتکب نشده‌اید، و لکن نمازهایی که بدون غسل انجام داده‌اید، باید قضا نمایید، مگر این که بعد از پاک شدن کامل، غسل جنابت انجام داده باشید که فقط آن مقداری که وظیفه شما غسل حیض بوده تا زمان غسل جنابت قضا کنید.
دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):آب هایی که قبل از عادت ماهانه خارج می شود تا وقتی که صدق خون نکند حکمی ندارد و اگر به هنگام وارسی خود در اواخر عادت ماهیانه بر روی پنبه زردی ببیند، به معنای استمرار عادت ماهیانه محسوب می شود ـ مادامی که از ده روز تجاوز نشده باشد ـ و اگر ترشحات دیگری غیر از خون ببیند ربطی به عادت ماهیانه ندارد و محکوم به طهارت است هرچند رنگش رو به زردی باشد.
دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):در صورتی که در یادگیری احکام کوتاهی نکرده اید، اشکالی ندارد و از این به بعد دقت بیشتری نمایید و چنانچه از ده روز بگذرد به مقدارى که در ماههاى قبل خون مى دیده عادت ماهانه قرار مى دهد، و بقیّه حکم استحاضه دارد. و اگر از ده روز تجاوز نکند همه آن حیض محسوب مى شود.
موفق باشید


پاسخی ارسال نشده است
همچنین این پست قفل است و امکان ارسال نیز وجود ندارد